luni, 3 septembrie 2012

1.


Nu mai ştie cine mai sunt. Mă priveşte în gol cu ochii adânciţi şi tace. Apoi îşi pune sacii în roabă şi aşteaptă.
                Am râcâit cu unghiile cojile de nucă, iar ea mă trăgea de mână, de picioare, nu, nu, nu, se ruga de mine, iar eu le spărgeam cu ciocanul aruncându-le la câini.  Nu, nu, nu şi mă pălmuia îngrozitor, încât credeam că e vreo comoară ascunsă acolo, că voi deveni bogat.
                Miezul de nucă putrezise tot ca un pui de vrabie pe care-l iei din cuib şi vrei să-l creşti cu toată dragostea. Nu, nu, nu, dar nu mă clinteam, buzele mele repetau eu, eu, eu, plămânii mei se zvârcoleau să respire aerul meu, însă eticheta ca semn al apartenenţei era de negăsit. Eu, eu… mă sufocam în vidul care se lovea de sine însuşi, bumerang rătăcit în propriul ecou, căci nu era nimic acolo decât cenuşă putredă.
                Eu, şopteşte timid dintr-un colţ, refuzând să-mi pulseze viaţa în timp ce uit tot mai mult, în timp ce copilul din dreapta mea se joacă cu un pai portocaliu şi un titirez. “Hai, Răzvan!”, îl strigă tatăl său şi-l urmează.  Dar ei nu-I spune nimeni stai, mergi, pleacă şi tremură cu ochii ieşiţi din orbite, cu sacii cocoşându-I spinarea. Aşteaptă, dar n-o poate nimeni lega de nimic şi tocmai de-asta îi sângerează pleoapa. Eu, eu, eu, urechile mele s-au dus să asculte alte cuvinte, poate cele ale nasului lui Gogol.
                Mă trage de nasturii de la mânecă, iar buzele ei se mişcă ameninţător. Dar buzele mele nu se clintesc. Eu, eu, eu şi afară-I ca o furtună pe care n-o văd şi n-o simt, dar sunt silit să o bănuiesc. Eu, eu, eu se aşează ca un cerc de fier asupra capului meu hipnotizându-l.
Ea aşteaptă cu sacii-n spinare un cuvânt care poate nu va sosi niciodată, suspendat în picăturile de ploaie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu